Tiedote koskien 2. välierän Ruutu-palvelun ongelmista 28.08.2022

– Yleinen

Ruutu-palvelun lähetys katkeili pahoin 2. välierän yhteydessä 28.08.2022 Kirittäristä riippumattomista syistä.

Fanikameralähetyksissä laitteisto yhteyksineen ja varayhteyksineen on kokonaan seuralle Kepit Systems Oy:n toimittamaa ja heidän vastuullaan. Seura järjestää Fanikameralähtetystä varten henkilön/henkilöitä ohjaamaan lähtetystä eikä kyse ole ollut henkilöstön puuttumisessa seuran puolesta. Sen sijaan laitteisto tai yhteydet pettivät 28.08.2022 ja ne ovat Kepit Systems Oy:n (lopulta lähtetysoikeuksista vastaavan Ruutu-palvelun eli Sanoma Oyj:n) vastuulla.

Ohessa Kepit Systems Oy:n selvitys tapahtumista:

Kirittärien ja Pesäkarhujen välisessä välieräottelussa sunnuntaina 28.8. esiintyi runsaasti katkoksia. Ongelma johtui 4G-verkon ruuhkautumisesta tuotantopaikalla jonka vuoksi siirtoyhteys jakeluun katkeili. Ongelmaa yritettiin ratkaista koko lähetyksen ajan, mutta olosuhteiden vuoksi katkoksia ei pystytty täysin välttämään.

Seuraavia lähetyksiä varten Hippoksen stadionille tuotantopaikalle toimitetaan lisää yhteyksiä jotta signaalin toimivuus saadaan varmistettua.

Jussi Uljas
Kepit Systems Oy

Kirittäret ei täten voi kuin toivoa, että järjestelmätoimittaja saisi asiat kuntoon seuraavaan otteluun Hippoksella. Muun muassa siirtoyhteyksistä ja niiden epävarmuuksista on reklamoitu Kepit Systems Oy:ä esimerkiksi kesällä 2020, joten toivottavasti asiaan tartutaan nyt.

Kirittäret pahoittelee Kepit Systems Oy:n ja Sanoma Oyj:n puolesta tapahtunutta. Valitettavasti seuran mahdollisuudet vaikuttaa järjestelmän laatuongelmiin ovat hyvin vähäiset.

#uuttakohti #liikuntapääkaupunki #jyväskylä #pesis #pesis100

Viimeaikaisia uutisia